שיווק לעסקים קטנים

4 שנים ago עורך ראשי 0

עסקים קטנים לרוב לא יכולים להרשות לעצמם שיווק רחב היקפים המנוהל על ידי חברת פרסום גדולה ונפרס על פני כמה וכמה ערוצים בו זמנית, אבל זה לא אומר שעסקים אלו לא צריכים לעשות שיווק בכלל, ההפך הם צריכים להשקיע בפרסום נכון ומדויק.

בכתבה זו נסביר כיצד ואיפה צריך להתנהל שיווק לעסקים קטנים, אילו ערוצים צריכים להיות פעילים ואילו תקציבים להשקיע.

שיווק ממוקד

בעוד לחברות ועסקים גדולים יש ממון להעמיד תקציב עתק לחברות הפרסום שפורסות אותו על פני מגוון רחב של ערוצי שיווק, עסקים קטנים צריכים להישאר יותר ממוקדים, להשקיע את מעט תקציב הפרסום שיש להם בערוץ הנכון שמביא הכי הרבה תמורה.

אז איך מוצאים את הערוץ הנכון? – אין הרבה ברירות צריך לעשות ניסוי וטעייה, השקיעו את התקציב המיועד כמה חודשים בערוץ פרסום מסוים, תנו לו לרוץ ולראות אם ההחזר על ההשקעה מצדיק את עצמו, אם אחרי כמה חודשים של פעילות אתם רואים שאין החזר להשקעה ואתם רק מפסידים כסף בערוץ זה או שתנסו להחליף אסטרטגיה או שתנסו ערוץ פרסום אחר למשך כמה חודשים כדי לבחון את היעילות שלו.

גוגל אורגני – בערוץ שיווק זה אתם משקיעים את כספכם בשיפור תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל (לא משלמים על כניסות או קליקים לגוגל) ולמעשה משלמים לחברת הקידום שתתאים את האתר והתכנים שלכם לפי דרישות הסף של גוגל.

גוגל ממומן – בערוץ זה תשקיעו כספים על מנת להביא תנועה, כלומר על כל קליק שגולש עשה על המודעה שלכם ונכנס דרכה לאתר אתם תשלמו לגוגל סכום קבוע מראש שמשתנה בין ביטוי לביטוי על פי התחרות.

פייסבוק ממומן – בערוץ זה תשקיעו את כספכם כדי להיחשף בפני קהל יעד ממוקד בפייסבוק את סוג המודעה תבחרו מתוך מגוון אפשרויות כגון השארת ליד ליצירת קשר בלי להגיע לאתר, תנועה לאתר, חשיפה לוידיאו הדרכה ועוד.

 

רץ ברשת:

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה באתר BE

רכישת מטרנה – רמי לוי

מטרנה – השוואת מחירים