פריסת סיבים אופטיים בישראל – האם אתם מחוברים?

3 שנים ago עורך ראשי 0

למרות שרוב האנשים בישראל מחוברים לרשת האינטרנט באמצעות חיבור DSL העושה שימוש באמצעות כבלים מנחושת אותם מחברים לארונות התקשורת, חלה עליה של ממש בדרישה לחיבור רשת דרך סיבים אופטיים. החיבור נעשה באמצעות סיבים דקים מאוד ושקופים מנחושת או זכוכית ובאמצעותן ניתן להעביר מידע במהירות סופר גבוהה. בשונה מחיבור רגיל, חיבור סיב אופטי נחשב ליעיל, יציב ורציף מאוד.

 

מה המצב היום מבחינת אינטרנט סיבים?

מדובר בטכנולוגיה חדשה יחסית ועדיין אין הרבה חברות המציעות את השירות הזה. החברה המרכזית המאפשרת לקהל לקוחותיה להתחבר באמצעות סיב אופטי היא בזק, אך יש גם חברות נוספות. כדי לבדוק האם אזור המגורים שלכם מוגדר ככזה בו פרוסה הרשת ניתן להתחבר לאתרים המבצעים את השירות זה, להקיש את הכתובת ואז לבדוק. נכון לעכשיו הפריסה קיימת בערים כמו אור יהודה, אור עקיבא, פתח תקוה, תל אביב, הרצליה, שוהם, רעננה, קריית גת, ירושלים, כפר סבא, רמת השרון, הוד השרון, יבנה, חולון, יהוד ונווה מונוסון, חיפה, וערים נוספות.

 

כמה מהר אפשר לגלוש?

רוב החברות מציעות מהירות של עד 1000 מגה ביט עבור תהליכי הורדה ועד 100 מגה ביט להעלאה. הסיבים מאפשרים לבצע את תהליכי הגלישה בצורה מהירה מאוד, גם כאשר יש כמה מכשירים אלקטרונים שפועלים בו זמנית. בנוסף, ניתן להוריד קבצים מאוד כבדים במהירות, לשחק עם משחקים בלי הפרעות ולצפות בסרטונים בצורה רציפה.

 

כמה אנשים בישראל מחוברים לתשתית של סיבים אופטיים?

נכון לשנת 2021, למעלה מ-25% ממשקי הבית בישראל רשומים לחיבור רשת מהירה. מדובר בלמעלה מ-600 אלף משקי בית.

 

לסיכום, ככל שהזמן עובר האפשרויות בהיבט לחיבור לאינטרנט מהיר גדלות וכל אחד יוכל למצוא את הפתרון האולטימטיבי עבורו גם בהיבט של צרכי גלישה וגם בהיבט של מחיר.

 

 

מרחבי הרשת:

משחת בפנטן – שומרים על בריאות העור

יורם קראוס – קפיצת הדרך הדיגיטלית כבר כאן