התקנות מערכת לוחות סולאריים על הגג

5 שנים ago עורך ראשי 0

השימוש באנרגיה טבעית וירוקה תופס תאוצה בעולם ובישראל מסיבות רבות. אחת החשובות בהן היא השמירה על הסביבה. ככל שייעשה פחות שימוש בשריפת מוצרי נפט לסוגיהם (נפט, סולר, מזוט, גז וכדומה) כך יפחת זיהום האוויר בסביבה הקרובה והרחוקה כאחד. סיבה שנייה היא חיסכון בהוצאות. קיימים סוגי אנרגיה שונים בלתי מתכלים ביניהם: השמש, הרוח, המים הזורמים או הנופלים וגלי הים. מביניהם אנרגיית השמש היא הנפוצה ביותר. בישראל החמה השמש מופיעה לאורך ימים רבים, כך שניתן להפיק מהחום שלה אנרגיה תמידית. מעבר לכך, ניתן לנצל אתרים קיימים על מבנים, באזורים חקלאיים, באזורים בלתי מיושבים ועוד ולהקים מערכות סולאריות בודדות או חוות רבות כאלו.

מה הם לוחות סולאריים וכיצד מתקינים אותם?

קיימת טכנולוגיה חדשנית היודעת לנצל את חום קרני השמש.  התקנות מערכות לוחות סולאריים על הגג נעשית על ידי חברות המתמחות בכך עבור לקוחות המזמינים שירות זה. הלוחות מורכבים ממוליכים למחצה, בעיקר, צורן, הממירים את הפוטונים מקרני השמש לאנרגיה חשמלית.  מניחים את הלוחות בזווית הפונה לשמש כאשר המטרה היא קליטת כמות קרני השמש המרבית במשך היום. לאחר שכל הלוחות מותקנים לשביעות רצון המומחים היא תחובר אל מערכת החשמל הביתית ותתחיל לספק את החשמל על בסיס קבוע. לאחר ההתקנה יש צורך בתחזוקה מועטה של המערכת. כמובן, שיש לשמור עליהם נקיים מלכלוך ואבק כדי שקרני השמש יחדרו לפאנלים היטב.

בנוסף לכך, החברה תמשיך לספק שירותי תיקונים אם יידרשו כאלו. ניתן לערוך תחשיבים לגבי כדאיות התקנת המערכות. במקרים רבים, מתברר כי החיסכון בחשמל יפצה על ההשקעה הראשונית. טווח הזמן לכך משתנה בכל פרויקט. עלויות ההתקנה נמצאות במגמת ירידה לאורך השנים, ומשום כך, כדאיות ההתקנה עולה בהתאם. המדינה מעודדת את התופעה ומעוניינת להקל על היזמים. היא מאפשרת למכור עודפי חשמל לחברת החשמל ואף לגופים אחרים, וכך, ניתן אף להרוויח לא מעט. החברה המקצועיות מספקת תמיכה לפני, בעת ולאחר ההקמה. היא מקלה בנושאי רגולציה על ידי טיפול בניירת הנדרשת, תיאום מול הרשויות השונות ועוד. אלו תהליכים הגוזלים זמן רב והדורשים סבלנות רבה.

היכן מתאפשר להתקין לוחות סולאריים?

התקנת מערכת כזאת אפשרית על גגות מסיביים וחזקים. ניתן להניח לוחות סולאריים על גגות שטוחים, משופעים, גגות רעפים הממוקמים על בטון יצוק ועוד. כמובן, שניתן להקים חוות על האדמה וכאלו ניתן למצוא בנגב שהוא אזור חם ופחות מיושב. בישובים חקלאיים בהם יש מבנים חקלאיים רחבי ידיים ניתן למצוא מערכות גדולות על הגגות. מבנים אלו מאופיינים בשטח רב, ולכן, תפוקת האנרגיה ממערכות אלו יכולה להיות רבה. חברה מקצועית משתמשת בציוד איכותי אשר מחזיק מעמד לאורך שנים עם בלאי קטן ביותר. ככל שהמערכת תתפקד זמן רב יותר כן, הרווח ממנה יהיה גדול. מומלץ לפנות לחברה בעלת מוניטין כזאת אשר חורטת על דגלה מקצועיות ואמינות.

עוד אתרים שיעניינו אותך:

עופר איתן – על חברת טכנולוגיית השייווק שהונפקה בבורסה של טורנטו