הדפסות תלת מימד כל התהליך

3 שנים ago עורך ראשי 0

אז אתם מתעניינים להיכנס לעולם ההדפסות תלת המימד, כמה התלהבות יש בכם, בוער לכם כבר לקנות את המדפסת המושלמת ולהתחיל לייצר דגמים שונים, אבל רגע… אתם מכירים בכלל את התהליך? זה לא כמו מדפסת רגילה לוחצים על הדפס מהמחשב והיא מדפיסה יש כאן כמה שלבים שצריך לעבור עד שמגיעים ליעד הנכסף, רוצים לדעת מה הם? הגעתם למקום הנכון הישארו וקראו את כל התהליך מרעיון ועד מוצר להדפסה.

שלב ראשון דגם

את השלב הזה תוכלו להפיק באמצעות שתי דרכים שונות, האחת היא מוצר שמישהו אחר פיתח ואתם רק מורידים או רוכשים אותו בעוד הדרך השנייה היא יצירת הדגם לבדכם בתוכנה חינמית או עם מנוי.

  • הורדת קבצים של אחרים – ישנם אתרים רבים המאפשרים הורדות מודלים שאחרים יצרו ומאפשרים שימוש בהם בחינם או ברכישה חד פעמית, ההורדה לרוב תגיע בצורת קובץ STL אותו תורידו למחשב שלכם, אתר הורדות לדוגמא: https://pinshape.com/.
  • הכנת מודל לבד ובחינם – אם אתם מעוניינים ביצירת מודלים מקוריים ושלכם אתם מוזמנים להשתמש בתוכנת THINKERCAD https://www.tinkercad.com/ זוהי תוכנה חינמית 100% המתאימה למתחילים ומאפשרת יצירת מודלים מרהיבים, למדו אותה מעט על ידי סרטוני הדרכה ברשת והפיקו את המודלים שלכם בקלות.

שלב שני חיתוך ותמיכה

אחרי שיצרתם מודל לבדכם או שרכשתם אחד יש לכם קובץ STL על המחשב, את קובץ זה העלו לתוכנת חיתוך ותמיכה דוגמת תוכנה זו https://ultimaker.com/software/ultimaker-cura (יש להוריד אותה למחשב) ובדקו האם הדגם שלכם תקין להדפסה או שהוא צריך תמיכה או תיקונים.

תמיכה ניתנת לחלקים שהמדפסת מתקשה להדפיס כיוון והם "באוויר" מה שהתוכנה עושה היא למעשה מוסיפה את התמיכה בצורת חומר דק שבסה"כ מייצב את החלקים האלו ואחר כך פשוט מסירים אותם ומשייפים.

שלב שלישי הדפסה

בשלב זה אתם לוקחים את הקובץ אחרי תוכנת החיתוך והתמיכה ומעלים אותו על דיסקון קי או שולחים ישירות למדפסת שלכם תלוי במדפסת, כשהקובץ על המדפסת וסוג החומר נבחר החלו להדפיס זה יכול לקחת חמש דקות ויכול לקחת אפילו שבוע תלוי באיכות הדגם, גודלו הפרמטרים שבחרתם ביחס לצפיפות וכמובן סוג המדפסת.

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – סיפור מסע טיפוס הרים אל המטרהורן – ההר המסוכן באירופה.