במהלך שנת 2017 יושק תקן WIFI מהיר במיוחד

7 שנים ago עורך ראשי 0

אין ספק כי כיום אנחנו לא יכולים בלי אינטרנט ובלי WIFI. מדובר על שני דברים שהפכו להיות חלק מרכזי בנוף היומיומי של כולנו. לא משנה היכן אנחנו נמצאים, אנחנו מעוניינים לצרוך מידע או לחילופין גם לחלוק אותו במגוון של פלטפורמות שונות. הפלטפורמה הנגישה ביותר היא כמובן הסמארטפון שכל אחד מאתנו כבר מחזיק.

 

העניין הוא, שבמיוחד במקומות ציבוריים, כאשר יש מספר רב יחסית של אנשים שנמצאים מחוברים, נוצר עומס רב על התעבורה, כל שבפועל כל מי שמחובר לחיבור אינטרנט מסוים מרגיש כי המהירות שלו היא איטית יותר וללא ספק הרבה יותר קשה לצרוך או לחלוק מידע ככה. אולם, ייתכן כי כבר בשנת 2017 הבעיה הזאת תיפתר וכולנו נהנה מאינטרנט מהיר במיוחד.

 

אם אכן הדברים ייצאו אל הפועל כמתוכנן, אז עוד כמה חודשים כבר נוכל להגיד WiGig in ו- Wifi out. WiGig הינה טכנולוגיה שהחלו לפתח כבר בשנת 2009, וכעת Wi-Fi Alliance שהינו גוף בינ"ל ללא כוונות רווח שמאחד מספר חברות אינטרנט ברחבי העולם במטרה ליצור נגישות קלה יותר לאינטרנט, הוציא את האישור הדרוש שיאפשר ן-WiGig לפעול.

 

WiGig עשה שימוש בתדרים של 60 גה"ז שאינם נמצאים בשימוש, זאת בניגוד ל-WiFi שמשתמש בתדרים שהינם נפוצים יותר. התדרים של WiGig אינם נמצאים בשימוש כמעט. לאור זאת המהירות של האינטרנט האלחוטי יכולה להגיע ל-8 ג'יגה בייט לשנייה. כך שניתן יהיה להעביר קבצים ענקיים למחשב או למסארטפון תוך 15 שניות בלבד. בגלל התדרים המיוחדים, במקומות ציבוריים יהיה קל יותר לגלוש.

 

עם זאת, הבעיה העיקרית של ה- WiGig היא שהטווח שלו קצר יחסית. ניתן להשתמש בו עד טווח של 10 מ'. כאשר עוברים טווח זה סביר להניח שיאבד החיבור לחלוטין.