אינטרנט בראי ההיסטוריה הנקודות החשובות על קצה המזלג

3 שנים ago עורך ראשי 0
אינטרנט והאפשרויות שהוא מספק לנו זה כבר חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו. אנחנו שומרים על קשר עם חברים, מקבלים מידע שעוזר לנו להגיע ממקום למקום ומזמינים כמעט כל דבר דרכו, אבל האם עצרתם לחשוב אי פעם איך בכלל נהיה אינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו היום? ובכן, הנה הנקודות המרכזיות ששווה להכיר.

השלב הראשון צרכים צבאיים

אינטרנט בתחילת דרכו לא היה הדבר המוכר בשימוש ההמוני שאנו מכירים היום. היה זה למעשה אמצעי שפיתחו האמריקאים בזמן המלחמה הקרה שיגיב אוטומטית במידה וישוגרו אל שטחה טילים גרעיניים.

השלב השני אינטרנט לטובת המחקר והאקדמיה

בשלב השני פותחה רשת אינטרנט עבור מוסדות אקדמאיים לצרכי מחקר בארצות הברית. כמובן שזה לא היה אינטרנט כמו שאנו מכירים היום ומה שהתאפשר למעשה זו העברה של מידע בתצורת טקסט בלבד בין מספר גופים בארצות הברית שכמובן עבר לאט מאד ולא במהירות שאנו רגילים לה. עם זאת, הפרוטוקולים ששימשו כאן היוו את הבסיס של אינטרנט כפי שאנו מכירים כיום.

שלב שלישי תחילת האינטרנט הביתי

בשלב הבא כבר נוצרו רשתות אינטרנט לשימוש המוני שהיוו את הבסיס לאינטרנט בין ימינו. הדפדפן הראשון יצא לאור בתחילת שנות ה-90 ולא היה דפדפן ויזואלי. לאחר זמן לא ארוך יצא לאור דפדפן אינטרנט מוזיאק, עליו מתבססים כמעט כל דפדפני האינטרנט עד היום. בחלוף השנים התשתיות התפתחו, יצאו לשוק רשתות האינטרנט הביתיות בתחילה דרך הטלפון ולאחר מכן בחיבורים חכמים יותר והפיתוח המשמעותי האחרון היה של רשת ה-WIFI המאפשרת אינטרנט אלחוטי כמעט מכל מקום בעולם. אז אולי זה נראה כי אינטרנט זה משהו שהיה כאן מאז ומתמיד, אבל אפשר לראות שעברנו דרך ארוכה עד למה שאנחנו מכירים כיום.   מרחבי הרשת: קריירה בבזק בינלאומי – מובילים חדשנות בעולם התקשורת דקלה לוי – תכנון מעבדות, דאטה סנטר ומערכות תקשורת