קניית רכב לפירוק

4 שנים ago עורך ראשי 0

כמות הרכבים בישראל גבוהה מאוד ובמשפחות רבות יש לפחות רכב אחד. הסיבות לכך הן מגוונות: בגלל היעדר תחבורה ציבורית יעילה, בגלל אופי הישראלי המחפש נוחות, בגלל הנוחיות שהמכונית מספקת ומסיבות נוספות. מחירי הרכב, הדלק והתחזוקה אינם מרתיעים יותר מדי. אנשים רבים החיים לבדם מחזיקים ברשותם רכבים ישנים, ובבתים רבים הרכב השני הוא מדגם ישן. עלות רכבים ישנים משומשים נמוכה מאוד ביחס לחדשים ואובדן הערך קטן יותר. עובדות אלו ואחרות גורמות להעדפתם, מה עוד, שבמקרים רבים מפיקים מהם תועלת דומה לאלו המספקים רכבים חדשים. כך, נוצר מצב שהרכבים אינם מוחלפים ומזדקנים אצל בעליהם.

מקרים בהם לא ניתן למכור רכב הלאה

לעיתים, נוצרים מצבים בהם מתרבות מאוד הבעיות עד שלא ניתן למכור אותן הלאה. לחילופין, עלולות להיגרם לתקלות במערכות חיוניות שלהן. בראש וראשונה, מנוע השובק ויש צורך לערוך לו שיפוץ מקיף או להחליפו. בנוסף, יש מערכות יקרות אחרות כמו גיר, מצמד, ועוד שגם עלות תיקונן גבוהה. כך, שלא משתלם לתקן את הרכב. בסיטואציה כזאת לא ניתן למוכרו לאדם פרטי וגם סוחרי מכוניות במגרשי רכב יימנעו מלרכוש אותו בגלל שלא יהיו מסוגלים לשווקו הלאה. כך, שגם החלפת רכב אינה באה בחשבון. במקרים אלו, ניתן למכור את הרכב לחברות וסוחרים המתמחים בפירוקו ומכירת חלקיו למוסכים ולגורמים אחרים. קניית רכב לפירוק היא אלטרנטיבה טובה מאוד, ובמקרים רבים, ניתן לקבל עבורו סכום כסף נאה.

למעשה, כל סכום כסף, הניתן בעת מכירתו עדיף על ויתור על הרכב. צריך לקחת בחשבון, שגם העברת רכב לגרוטאות כרוכה בהוצאה כספית. בעקרון, לא ניתן להעמיד רכב בחנייה או במקום ציבורי מבלי להשתמש בו. לאחר שנים הוא צובר לכלוך והופך למפגע סביבתי והרשויות מאתרות את הבעלים ודורשות פינויו. במקרים בהם חברת גרירת רכבים מעורבת בפינוי, עלולה ההוצאה לחול על הבעלים. קניית רכבים לפירוק על ידי חברה היא אופציה ריאלית, במיוחד, כאשר כל ההתעסקות עם הובלתו מוטלת עליה. תהליך מכירת הרכב איננו מסובך מבחינת הלקוח וכל מה שנדרש הוא הגעה עם הרכב למגרשי החברה על מנת לאפשר בדיקתו או, לחלופין, בדיקתו במקום בו הוא נמצא. יתקיים  משא ומתן למכירה שבעקבותיו תתבצע העסקה.

החברה בעלת תשתית מתאימה לטפל בפעילות הזאת. יש ברשותה רכבי גרר או שהיא עובדת בשיתוף פעולה עם חברות גרירת רכב. כל העלויות על הגרירה מוטלות עליה וכלולות למעשה במחיר העסקה. הרכב עובר לבעלותה או נרשם ככזה ההולך לפירוק. כל פעולה כזאת תגובה במסמכים מתאימים כדי להבטיח רישום ברשות הרישוי. שינוי הבעלות חשוב בגלל שאז מוסרת האחריות עליו מעל הבעלים הנוכחיים. החברה משלמת ללקוח במזומן והרכב עובר לרשותה. החברה רוכשת דגמי רכבים שונים בהתאם לצרכיה. מומלץ לחפש ולמצוא חברה בעלת מוניטין אשר שמה הולך לפניה לטובת מימוש העסקה.

 

רץ ברשת:

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה באתר BE

רכישת מטרנה – רמי לוי

מטרנה – השוואת מחירים