סיבים אופטיים – איך זה עובד?

3 שנים ago עורך ראשי 0

בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר דיבורים ופרסומים סביב המושג "סיבים אופטיים" לרוב אנו נתקלים בנושא כאשר מדובר על אינטרנט ובעיקר על מהירות האינטרנט, עיתוני הכלכלה עוסקים בזה לא מעט, חברות התשתית בארץ מתרברבות בכך ואפילו בפן המדיני עוסקים בזה כיוון ויש פריסה עולמית המחברת מדינות ויבשות בקווים של סיבים אופטיים תת ימיים, אז מה כל הרעש ומה זה בכלל סיבים אופטיים?

סיבים אופטיים הם למעשה סיבי זכוכית דקיקים המקובצים יחד אל גיד, הם נקראים אופטיים בזכות היכולת שלהם להוליך אור וכמו שאתם יודעים מהירות האור היא עצומה כך שהיכולת שלהם למעשה להוליך עצומה גם כן.

השימוש בסיבים אופטיים לצורך העברת מידע

אחרי שבצורה הכי פשטנית הסברנו לכם מהם סיבים אופטיים עכשיו ניגע בעניין המדובר כל כך והוא אינטרנט על תשתית סיבים אופטיים, מה זה בעצם ואיך זה עובד?

אז למעשה את היכולת של הסיבים האופטיים להוליך אור כבר הבנו, את היתרון בכך גם כבר הבנו, זה מהיר כשם מהירות האור… תעשו אחד ועוד אחד… ואם אפשר להוליך אור במהירות כל כך יעילה ומהירה למה שלא נעביר מידע בצורה כזו? זה בדיוק מה שחשבו המדענים שפתחו את שיטת העברת הנתונים דרך הסיבים האופטיים.

איך זה עובד? למעשה העברת המידע מתבצעת בצורה בינארית, המידע עובר בשפת מחשב שהיא בנויה מהספרות 0 ו 1 המידע מתקבל בין השרתים השונים ומתפרש לאופן בו אתם צורכים אותו בסוף.

למה כל מדינות העולם ממהרות להחליף את התשתיות שלהן לסיבים אופטיים?

ובכן התשובה לכך היא די ברורה… צריכת האינטרנט הביתית והתעשייתית הופכות משנה לשנה ליותר ויותר רחבות, יותר שירותים הנתמכים ברשת (במיוחד לאחר תקופת הקורונה) יותר פלטפורמות עבודה ויותר מידע העובר בין מדינה למדינה ולכן היתרון של אינטרנט מהיר ומאובטח יותר תעניק יתרון טכנולוגי גדול יותר למדינות שיעשו זאת מהר יותר מהאחרות, תעניק לתעשייה של המדינה תפוקה טובה יותר, תעניק להתפתחות הטכנולוגית של המדינה בפן הצבאי והמדיני יתרון משמעותי בעולם.

 

מרחבי הרשת:

משחת בפנטן – שומרים על בריאות העור

יורם קראוס – קפיצת הדרך הדיגיטלית כבר כאן