משרד התחבורה יפתח בהליך חקיקה להסדרת נסיעת מכוניות אוטונומיות

7 שנים ago עורך ראשי 0

בשבועות הקרובים יחל משרד התחבורה לדון בנושא הסדרת נסיעת מכוניות אוטונומיות בישראל, כך נודע לאתר E-news.

כיום, לפי התקנות של משרד התחבורה לא ניתן לנסוע במדינת ישראל ברכבים אוטונומיים, זאת מכיוון שהתקנת של המשרד קובעות כי במהלך נהיגה חייב הנהג לשבת מאחורי ההגה ולהניח עליו את ידיו במהלך כל מהלך הנסיעה. כך, שכיום התקנות הקיימות אינן מאפשרות נסיעה שבה הנהג אינו נמצא בשליטה או חלקית על הרכב.

המטרה של הדיונים שיחלו בשבועות הקרובים הינה להתחיל ולגבש תקנות מקיפות בנושא, לקראת חקיקה שתעבור בכנסת בהמשך.

התקנות השונות אותן צפוי משרד התחבורה צפויות להתייחס לחובת הישיבה של הנהגה מאחורי ההגה בזמן נסיעה במכונית אוטונומית, האם עליו לשבת מאחורי ההגה במהלך הנסיעה או גם להחזיק בהגה במהלכה.

כמו כן, המטרה היא גם להתייחס לאחריות החלה על הנהג במהלך הנסיעה לתשומת לב למתרחש בכביש או במקרה של תאונה, על מי חלה אחריות על הנהג או הרכב.

נושא מורכב לא פחות הוא נושא האחריות הביטוחית.

כמו כן, פרט לדיונים העוסקים בתקנות החדשות, צפויים להתקיים גם דיונים בדרך שבה צפויים הרכבים האוטונומיים להשתלב בנסיעה בכבישים, שכן עדיין בכבישי הארץ ייסעו רכבים רגילים והם כמובן כפופים לתקנות הישנות.

משרד התחבורה צפוי ללמוד מהדרך שבה מגובשות התקנות בנושא המכוניות האוטונומיות בארה"ב, שכן שם הממשל כבר נמצא בשלבים מתקדמים של גיבוש תקנות לרבים אוטונומיים בשיתוף עם חברות שמפתחות מכוניות אלו.

מטרת משרד התחבורה היא להפוך את ישראל לאחת המדינות הראשונות בעולם שבה משולבות נסיעתן של מכוניות אוטונומיות בכבישים.

נכון לעכשיו, המטרה העומדת בפני משרד התחבורה הינה לגבש את התקנות הדרושות ופתיחה בהליכי חקיקה שיאפשרו החל משנת 2020 נסיעה במכוניות אוטונומיות ברחבי ישראל.

 למידע נוסף:

השכרת רכב בירושלים
השכרת רכב בתל אביב