כל מה שאתם צריכים לדעת על הלוואות חברתיות

7 שנים ago עורך ראשי 0

אנשים רבים גדלו על התפיסה שאם הם זקוקים להלוואה, הם צריכים לפנות לבנק. אך כיום, ניתן גם לעקוף את התיווך הבנקאי באמצעות הלוואה חברתית, דהיינו – קשר ישיר בין המלווה ללווה (שהם בדרך כלל זרים לחלוטין זה לזה), וכל זאת דרך זירות שלוקחות עמלות בסך של אחוז אחד בלבד.

איך אפשר לסמוך על זרים בהלוואות מסוג זה?

כשמדובר בכסף, כיצד נוכל לסמוך על יחסי לווה-מלווה של אנשים זרים? ובכן, הסיכון העיקרי בהלוואה חברתית הוא שהלווה לא ישלם את הכסף למלווה, וזאת גם לאחר בדיקה מדוקדקת של המעוניינים להלוות את הכסף וסינון קפדני של מועמדים בלתי מתאימים: בסופו של דבר הזירות מאשרות רק אחוז קטן יחסית מהמבקשים להלוות כספים. ולכן כשהכסף לא משולם או כשיש עיקוב משמעותי בתשלום מתחילה הזירה להפעיל את הייעוץ המשפטי, שכן קודם לקיחת ההלוואה חתם המלווה על ערבות להלוואה. כמו כן, אי תשלום או עיכוב בתשלום אינם משתלמים כל כך למלווה, והעניין מתבטא בשני דברים עיקריים: המלווה יקבל סכום שוטף נמוך והסיכויים למצוא זירה עתידית או מלווים שיסכימו לעבוד אתו אינם רבים. זאת משום שההליך המשפטי נגד המלווה הופך להליך פומבי בסופו של דבר.

גודל הריבית בהלוואה חברתית

אז נגיד שהתגברתם על הפחד מפני זרים והחלטתם ללכת על הלוואה חברתית. מה התנאים לכך? הריבית להלוואות בהלוואה חברתית היא נמוכה יותר מזו שמציעים הבנקים. בניגוד לבנקים שמתנים את גודל הריבית בהיסטוריית הלקוח (האם יש או אין מינוס בבנק, סוגי הביטחונות שיש לו ועוד), ההלוואות החברתיות אינן מתייחסות לנתונים אלה. הריבית שלהן נקבעת בהתאם לתחרות שלהן מול חברות כרטיסי אשראי. גודל הריבית משתנה כמובן בהתאם לזירה המציעה אותה.

כיצד נבחר את הזירה המתאימה?

לפני שבוחרים את הזירה להלוואה חברתית, חשוב לזכור כי בשונה מהבנק, הזירה עצמה אינה מלווה כסף, והיא רק מתווכת בין שני אנשים המעוניינים ליצור ביניהם קשר של לווה-מלווה. אם אתם מחפשים זירת הלוואות, נסו לאתר זירה גדולה שיצא לה כבר שם של חברה אמינה, והיא בעלת ניסיון של כמה שנים בתיווך שבין הלווה למלווה. נסו לבדוק עד כמה הם שקופים כלפי הלקוח: האם הנציג מדבר בשפה פשוטה שגם אדם שאינו מבין בהלוואות וכספים יכול להבין? האם אתם מבינים את המונחים המקצועיים או נדרשים להסבר נוסף? כמו כן, בדקו האם הזירה המלווה מציעה לכם ערך מוסף. למשל, ישנן זירות המציעות מעין קרן ביטחון. כך שבמקרה שהלווה אינו מחזיר את ההלוואה, ניתן יהיה לשלם ממנה ללווה.

בנק או זירה?

הבחירה האם להלוות כסף מהבנק או דרך הלוואה חברתית היא עניין אינדיווידואלי של כל אדם ואדם. יש כאלה שיעדיפו את הביטחון שמקנה הבנק על כל האילוצים שבדבר. אחרים יעדיפו לעקוף את הבנק שלהם, בייחוד אם הבנק אינו מאפשר להם הלוואה(בהתאם להיסטוריה ולמצב הכלכלי הנוכחי), ולכן הם בוחרים לפנות לאחת הזירות כדי להלוות בהלוואה חברתית.