אמזון FBA

6 שנים ago עורך ראשי 0

שירות אמזון FBA הוא שירות יחסית חדש של חברת אמזון שמאפשר קימעונאות קלה ונוחה לחברות או יצרנים שאין להם למעשה פלטפורמה של שיווק, הפצה ושירות לקוחות. אמזון FBA למעשה נותן ליצרן את התשובה לערוץ הפצה יעיל ונוח כאשר היצרן הוא זה ששולח את המוצר אותו הוא מייצר למחסן הראשי של חברת אמזון ומשם אמזון עצמה דואגת לכל תהליך השיווק וההפצה עד שהמוצר מגיע לבית הלקוח שהזמין אותו.

המוצר עובר את כל שרשרת האספקה של אמזון החל מהופעה באתר אמזון, דרך ההזמנה של הלקוח, אריזת המוצר ושליחתו לבית הלקוח. מי שכמובן נותן את השירות לקוחות ושירות ההחזרות היא גם חברת אמזון ובכך למעשה מורידה כאב ראש מיותר מהיצרן. ראשי התיבות של אמזון FBA הוא fulfilment by amazon וזה מתאר למעשה את העובדה שאמזון על ידי השירות הנ״ל מגשימה ליצרנים רבים את חלום ההפצה של המוצר שלהם שכן בניית ערוץ שיווק והפצה מצליח הוא עניין יקר, מסובך ולא פרקטי עבור חברות רבות שבמקרים רבים אינן מסוגלות לעשות זאת עקב בעיית תזרים מזומנים וכדומה.

היתרונות של שירות אמזון FBA

לשירות אמזון FBA יתרונות רבים כאשר המרכזי שבהם הוא הכאב ראש הרב שנחסך ליצרנים שכן כל שעליהם לעשות הוא לשלוח את המוצר שלהם לאמזון והם מפיצים אותו ללקוחות. יתרון נוסף הוא הפלטפורמה היעילה של אמזון שכן לאמזון יש ערוץ הפצה מצליח שקיים עשרות שנים הכולל אריזה, משלוח ושירות לקוחות כך שאנו יודעים שאנו בידיים של חברה גדולה ומוכרת שמכירה את תחום הקימעונאות על בוריו. מבחינת הלקוחות, הם יודעים שמדובר ביצרן שמשתמש בשירותים של חברת אמזון דבר שמקנה להם בטחון ברכישה היות והם יודעים שיש שירות לקוחות אמין מאחורי הרכישה הזו.

אז מה זה מצריך מאיתנו?

אנחנו בתור היצרנים כפי שכבר ציינו אך ורק צריכים לשלוח את המוצרים שלנו לאמזון וכמובן לשלם את העמלה שאמזון גובה עבור שירותי השיווק וההפצה שלה וזהו זה, כל שעלינו לעשות הוא לשמור על רמת המוצר שלנו ולהמשיך לשלוח אותם לאמזון ולקבל את הכסף שלנו עבור המכירות.

 

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מטפס ההרים שבונה את משרדי החברות הגדולות בעולם

יורם קראוס – טוויטר
יורם קראוס – Linkedin