עופר איתן – Zoomd הישראלית הונפקה בבורסה של טורונטו

שנה 1 ago עורך ראשי 0

חברת טכנולוגיית השיווק הדיגיטלי Zoomd מציעה פלטפורמה מתקדמת וחדשנית למנועי חיפוש פנימיים באתרי אינטרנט ופלטפורמה להפצה ולשיווק אפליקציות למפרסמים. החברה הישראלית הונפקה בבורסה של טורונטו (TSXv) לפי שווי של 100 מיליון דולר קנדי, כ-70 מיליון דולר אמריקאי.  מנכ"ל החברה הוא עופר איתן.

החברה הישראלית הונפקה בבורסה של טורונטו בספטמבר 2019 ומנייתה נסחרת תחת הסימול ZOMD. בהנפקה המוצלחת, חברת Zoomd גייסה כ-10 מיליון דולר קנדי, כלומר כ-7 מיליון דולר אמריקאי. מחיר המניה לאחר ההנפקה עמד על 75 סנט, ושוויה החברה נקבע על 100 מיליון דולר קנדי. את ההנפקה ביצעה חברת Advisory & A-Labs Finance בשיתוף פעולה עם בנקאים מקומיים בקנדה, ביניהם בנק Eight Capital, Paradigm Capital Inc ו-Haywood Securities Inc.

פתרונות מתקדמים המותאמים לצורכי השוק

Zoomd הוקמה כסטארטאפ ישראלי בשנת 2012 ומנוהלת על ידי עופר איתן. החברה פיתחה מנוע חיפוש פנימי לאתרים ולמעשה ממלאת את החלל שענקית הטכנולוגיה גוגל השאירה בתחום החיפוש הפנימי באתרים. הפלטפורמה המתקדמת שהחברה הישראלית מציעה נועדה להחליף את מנוע החיפוש הפנימי המיושן של גוגל (GSS – Google Site Search). ראוי לציין כי גוגל סיפקה לבעלי האתרים את פלטפורמת ה-GSS שלה בחינם, לפי מודל שבו תוצאות החיפוש במנוע החיפוש הפנימי המוטמע באתר כלשהו יציג בפני הגולש תוצאות חיפוש באתר עצמו בשילוב פרסומות טקסטואליות מגוגל.

מנוע החיפוש הפנימי של גוגל נחשב למיושן ולבעייתי, המוצר הטכנולוגי אינו מעודכן כבר שנים רבות ואין בו פיצ'רים הנחשבים כיום לסטנדרט כמו השלמת טקסט, ובנוסף ה-GSS אינו מאפשר לבעלי האתרים לשלוט בתכנים ובמודעות הפרסום שיוצגו בפני הגולש שמבצע חיפוש בתוך האתר בו הוא מבקר. בשנת 2018 גוגל עדכנה כי אין בכוונתה להשקיע בפיתוח פלטפורמת ה-GSS שלה מאחר שהמוצר לא מניב לה מספיק הכנסות, ובעלי אתרים ישראלים דיווחו לא פעם כי הפלטפורמה המיושנת ייצרה להם הכנסה של שקלים בודדים בחודש. לכן, הפתרון הטכנולוגי של Zoomd זוכה להצלחה והחברה מעניקה שירות למגוון לקוחות ועסקים ביותר מ-80 מדינות. בין לקוחות החברה ניתן למצוא תאגידים וחברות מובילות כמו Alibaba Group, TikTok, Shein, bWin, Shein ועוד.

עופר איתן
Zoomd – עופר איתן

מנוע החיפוש הפנימי החכם לאתרים של Zoomd מוצע לפי שני מודלים עיקריים:

  • מודל SaaS המבוסס על דמי מנוי ותשלום חודשי קבוע.
  • מודל חלוקת הכנסות מהרווחים שנוצרים על ידי מנוע החיפוש הפנימי באתר.

הפלטפורמה של מנוע החיפוש הפנימי לאתרים יודעת להציג בתוצאות החיפוש פרסומות טקסטואליות ומודעות פרסום קליקביליות כמו באנרים ותוכן שיווקי מקודם. כאשר הגולש מקליק על מודעת הפרסום נוצרת הכנסה לבעל האתר. מנוע החיפוש החכם מציג גם המלצות להורדת אפליקציות והמלצות רלוונטיות לרכישת מוצרים שונים באתרי איקורמס.

עופר איתן, מנכ״ל ומייסד שותף של Zoomd, אמר "צמיחת החברה היא תוצאה של שילוב טכנולוגיות, הקשבה לצרכי הלקוח, גישה ייחודית למונטיזציית תוכן חיפוש והפצת אפליקציות".

חברת Zoomd מממשת את הפוטנציאל שלה באמצעות ההנפקה המוצלחת בבורסה של טורונטו ופיתוח מעגל השותפים והלקוחות, כמו גם גיוס נכון ומדויק של משקיעים משוק ההון. לקוחות החברה מעידים מניסיונם כי פלטפורמת ה-MarTech של Zoomd מאריכה משמעותית את זמן השהייה הממוצע של הגולשים באתר והיא מייצרת לבעל האתר הכנסה גדולה באמצעות פרסום המודעות באזורי החיפוש והתוצאות בתוך האתר. יזמי החברה הם עמרי ארגמן, ניב שרוני,עמית בוהנסקי ועופר איתן.

עופר איתן, מנכ״ל ומייסד שותף של Zoomd, אמר כי "הבורסה הקנדית מהווה בסיס חזק להתרחבות בינלאומית שתאפשר לנו לפתח את מעגל השותפים והלקוחות, להוסיף משקיעים משוק ההון ולצרף עובדים מוכשרים למסע המרתק שלנו במימוש הפוטנציאל של החברה ושלהם".

מרחבי הרשת:
מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם עמותת ער"ן – תמיכה נפשית להורים לאחר לידה
מפת האימהות: פיתוח משותף לחברת הסטארט אפ JAMA וחברת מטרנה