מזגן עם נורת UV? מה זה?

3 שנים ago עורך ראשי 0
אתם בטח מכירים נורת UV בעולם טיהור המים או טיהור בבתי חולים, חלקכם בטח מכירים את נורת האולטרה סגול משנות התשעים המוקדמות כאביזר אופנתי בכל חדר של נער מתבגר, אבל מה לעזאזל הקשר בין נורת UV לבין המזגן שלכם?
טיהור אוויר – זה הקשר. נורת UV משמשת כבר כמה שנים טובות לטיהור מסוגים שונים. כמו שהוזכר בהתחלה, נעשה שימוש בטכנולוגיה זו בטיהור מים לצד המסנן הרגיל. השימוש בטיהור בעזרת נורת UV גם מתבצע בבתי חולים ויש בזה הוכחה מוחצת ליעילותה של הטכנולוגיה הזו בכל הקישור לטיהור.
בעולם המזגנים, אלקטרה החלה לשווק מזגן עם מערכת אינטגרלית המבוססת על טכנולוגיית UV-C המתלבשת על המזגן. השימוש בנורה פוגע בוירוסים ומזהמים שונים חיידקים, וכן גורם לנטרול יכולת ההתרבות שלהם.

לא מספיק רק לנקות את המזגן?

בכל הנוגע לניקוי המזגן, ברור שמזגן נקי יותר משחרר אוויר טוב יותר ומתקרר ביעילות רבה יותר. כחלק משלל הדברים שהקורונה הביאה לחיינו, נכנס קונספט חדש לעולם המזגנים – מזגן מטהר. טכנולוגיות סינון וטיהור אוויר במזגנים היו קיימות עוד לפני הקורונה, אך כמובן שעכשיו הביקוש מרקיע שחקים וחברות המזגנים מדווחות על עלייה של 30% במכירות מזגנים שיכולים גם לטהר אוויר, וזאת לעומת אפס מזגנים כאלה שנמכרו לפני הקורונה. באופן מפתיע, העלות של מזגנים כאלה אינה גבוהה במיוחד ולכן הפופולריות שלהם צפויה לגדול. מזגן

קצת על טכנולוגיית ה-UV-C של אלקטרה

הפתרון של אלקטרה לטיהור אוויר היוצא מהמזגן הוא מערכת אינטגרלית המבוססת על טכנולוגייה UV-C ייעודית אך ורק למזגני אלקטרה. המערכת הזו מותקנת למעשה על המזגן שלכם וביעילותה לטהר 99.9 אחוז מהחיידקים והווירוסים באוויר שבחלל הממוזג. מערכת זו גם משיגה חסכון באנרגיה לאורך זמן ובאופן כללי מומלצת ע"י איגוד מהנדסי מיזוג האוויר האמריקאי (ASHRAE) ומותאמת לתקן האירופי. אלקטרה משווקת גם פתרונות נוספים לחיטוי וטיהור הכוללים שירות שטיפת מזגן עילי בקיטור, ואף שירות חיטוי לכל הבית. עוד סיבה טובה לרכישת מזגן מבית אלקטרה!

תוספת נחמדה או מוצר הכרחי?

אין ספק שטיהור אוויר הוא דבר שלא היה משמעותי כל כך לפני הקורונה, אבל בהחלט כעת ניתן להבין את החשיבות שבטיהור אוויר בחללים ממוזגים, במיוחד אם מדובר בחללים שלא מאווררים כמו שצריך. בקיץ, לצורך העניין, כמעט כל הזמן הבית שלנו ממוזג ואין תחלופה של האוויר. חיטוי האוויר באמצעות המזגן יכול להפחית את התחלואה בבית, ולספק הגנה, לא רק מפני קורונה אלא גם מפני מחלות ויראליות נוספות. עם זאת, ניתן לדאוג לאוויר נקי בבית גם ללא מזגן שיעשה את העבודה במקומנו. מומלץ לאוורר את החדרים לעיתים תכופות ולדאוג לנקות את המזגן אחת לכמה חודשים.

כמה טיפים קטנים לתחזוקה שוטפת ונקייה של המזגן

  • ניקוי המזגן לפני החורף ולפני הקיץ – בעיקר ניקוי הפילטרים הסופגים אבק ופוגעים ביעילות המזגן
  • ניקוי יסודי של המזגן אחת לשנה – חשוב גם לבצע ניקוי יסודי הכולל את פנים המזגן אחת לשנה
  • ניקוי החלק החיצוני – ובאותו הזמן גם לדאוג לנקות את החלק שיושב מחוץ לבית ולוודא שאינו חסום בלכלוך, במיוחד עם מדובר בבית קרקע.
  • הפעלת המזגן רק עם חלונות סגורים – מזגן שעובד עם חלונות פתוחים מתאמץ הרבה יותר וגורם לבזבוז חשמל ואנרגיה.
  • כיבוי המזגן כאשר מבשלים אוכל – כאשר הבית מתמלא באדים של בישול ובמיוחד עם מדובר בשמן הדבר יכול להזיק למזגן
מרחבי הרשת… דקלה לוי – תכנון מעבדות, דאטה סנטר ומערכות תקשורת