כל מה שאתם צריכים לדעת על המרת קלטות וידאו

7 שנים ago עורך ראשי 0

היום, שנת 2017 כשאנו רוצים לתעד רגע ייחודי בוידאו כמו למשל שבירת הכוס בחופה ביום החתונה שלנו, כמו הצעדים הראשונים של התינוק שלנו, כמו הרגע שבו הנכד שלנו מקבל את תעודת הרפואה שלו אחרי 7 שנות לימוד, כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה פשוט לשלוף את הסמרטפון שלנו, ללחוץ על אפליקציית המצלמה, להכניס אותה למתב וידיאו ולכוון למקום הנכון.

 

בעבר, זה ממש לא היה כך. היינו צריכים להיסחב עם המצלמה המיושנת, לדאוג שהיא מוטענת, לוודא שיש בתוכה קלטת ריקה, לצלם ואז בסוף, אם היינו רוצים גם לערוך את הסרט, זה כבר סיפור שלם כי פעם לא היו את התוכנות הנגישות שיש היום גם בסמרטפונים וגם במחשבים.

 

אם גם לכם יש קלטות וידיאו ישנות שצולמו אי שם בשנות ה-70, ה-80 ואולי גם ה-90, זה הזמן לשלוח את אותן קלטות למעבדה או לבצע המרת קלטות וידאו לתקליט CD או להמירן לקובץ דיגיטלי אותו נשמור על המחשב.

 

המרת קלטות וידאו – מדוע כדאי לעשות ?

ובכן יש לכך שתי סיבות עיקריות.

  1. נזקי הזמן – ככל שהזמן עובר אותן קלטות נהרסות. הן נפגעות כתוצאה מחשיפה לחום ולחות, מחשיפה לאבק ולשריטות ולכן מומלץ מאוד לבצע המרת קלטות וידאו כמה שיותר מהר כדי שתוכלו לשמר את כל אותם זכרונות יקרים וייחודיים ולהעבירם הלאה לדורות הבאים למזכרת.
  2. התקדמות הטכנולוגיה – ככל שהזמן עובר אנו רואים פחות ופחות מכשירי וידאו המותאמים לקלטות. היום ניתן להיחשף כמעט אך ורק למכשירי די וי די, למחשבים ושאר אמצעים דיגיטליים ולכן לפני שכבר יהיה מאוחר מדי, כדאי לבצע את תהליך ההמרה הזה.

 

 

 

המרת קלטות וידאו – איך זה מתבצע?

ובכן, ניתן לבחור בין המרה ביתית על ידי רכישת כבלים מתאימים המתחברים הן למכשיר הוידאו או למצלמה (במידה והיא עדיין קיימת) והן למחשב או לחלופין לגשת למעבדה מקצועית.

 

ההמלצה שלנו היא לפנות לבעל מקצוע או למעבדה שמתמחה בביצוע המרת קלטות וידאו ולהמיר את כל הקלטות באותו מקום. במעבדה יטפלו בקלטות שלכם ממש בזהירות, ינקו אותן מהאבק, ישפרו בתוכנה מיוחדת את איכות הסרט, ככל הניתן כמובן ויעבירו את הקלטות עצמן לקבצים דיגיטליים שיישמרו אצלכם על גבי המחשב, לתמיד. מדובר בתהליך מורכב הדורש מקצועיות ושימוש בכלים טכנולוגיים ייחודיים, לכן שווה להיעזר במעבדה מקצועית שכזו שכן ברוב המקרים, התוצאות מרשימות