חברת אפל נסוגה בשלב זה מפרויקט לפיתוח המכונית החשמלית

7 שנים ago עורך ראשי 0

לאחר שנראה כי אפל בחרה בכיוון שאפתני של פיתוח מכונית חשמלית, נראה כי לפחות בשלב זה נסוגה אפל מכוונותיה באופן פתאומי. צעד זה של אפל הוביל לקיצוץ של מאות משרות בחברה.

בשלב זה, לפי מקורות שונים, קיימת החלטה באפל שלא לייצר מכונית. כמו כן, בפרויקט שכונה "טיטאן" עבדו כ-1000 איש שבשלב זה הועברו למקומות אחרים בחברה, פוטרו או התפטרו.

לפי מקורות שונים הסיבות השונות לנסיגה הפתאומית של אפל מפרויקט פיתוח המכונית נובע מכך שמנהלי הפרויקט בחרו בדרך שבה הם יפתחו מערכת השומרת על גמישות שמאפשרת לחברה לבחור האם לחבור בהמשך ליצרנית רכב נוספת או להמשיך את פיתוח הרכב באופן עצמאי.

כמו כן, ניתן סוג של דד ליין לצוות הפיתוח להוכיח את אפשרות היישום מערכת הנהיגה האוטונומית של המכונית. כך, שהפרויקט לווה בסכסוכים רבים בין מנהליו וחלקם בחרו לנטוש את הפרויקט, מה שהוביל לשרשרת של עזיבה של עובדים אחרים.

במצב אליו נקלע הפרויקט נאלצה אפל לפטר עובדים רבים ובפועל הוא הגיע למבוי סתום.

אפל הציגה את פרויקט טיטאן בשנת 2014 מתוך שאיפה להציג לעולם שינוי מהותי בשוק הרכב ומתוך כוונה להתחרות ברכב החשמלי של חברת טסלה. המהלך אפל שאפה נועד להסתיים בדיוק כפי שעשתה בעולם הטלפונים הניידים עם השקתו של האייפון.

חברת אפל ראתה בחזונה כי המכונית שתושק שתהיה מכונית חשמלית שתאפשר נסיעה אוטונומית מלאה על ידי לחיצת כפתור אחד בלבד.

הכישלון של אפל בפרויקט זה, מצטרף לכישלון של חברת גוגל שניסתה גם היא לפתח מכונית עצמאית, אך גילתה  כי מדובר באתגר גדול מידי והיא מחפשת בימים אלו יצרנית רכב שתצטרף לפרויקט. גם גוגל סבלה מעזיבה של עובדים.

שתי החברות אם כך גילו כי הצלחה בפיתוח של תוכנה ויצירת גאדג'טים ניידים, לא ממש מבטיחה הצלחה בעולם הרכב.

 למידע נוסף:

השכרת רכב בירושלים
השכרת רכב בתל אביב
חניה סלולרית בחניונים

 

עוד אתרים שיעניינו אותך:

קפסולות אספרסו  – מבית נספרסו
מכונות קפה – נספרסו
טיול בישראל עם שירותי השכרת רכב מבית שלמה סיקסט