העלייה המטאורית של רשת פינטרסט

6 שנים ago עורך ראשי 0

רשת פינטרסט הינה רשת חברתית שהוקמה בשנת 2009 נכון לשנת 2018 מונה מעל למאתיים מליון משתמשים. המטרה של רשת פינטרסט היא שיתוף ואחסון תמונות ברשת כאשר החזון של האתר הוא לתת לאנשים השראה על ידי תמונות, גיפים וסרטונים, כאשר המטרה היא להניע אנשים לפעולה בעזרת ההשראה אותה קיבלו מהתמונה, בין אם מדובר בהשראה ליצור, השראה לשתף או השראה לבצע רכישה של דבר מה.

 

בתחילת דרכה, כמספר חודשים לאחר הקמתה, מנתה רשת פינטרסט אלפים בודדים של משתמשים בלבד וחברות רבות סגרו את דלתותיהן בכל מה שהיה קשור בשיתופי פעולה והשקעות. העלייה המטאורית של רשת פינטרסט החלה לקראת שנת 2012 שבאמתחתה כבר היו מיליוני משתמשים ומעל עשרה מיליון ביקורים ממשתמשים מזדמנים אשר אינם היו רשומים לרשת פינטרסט. עם ההצלחה והגדילה של פינטרסט גם המשקיעים החלו לזרום והרשת החברתית גייסה מאות מיליוני דולרים בדרך להיותה הרשת החברתית השלישית בגודלה אחרי פייסבוק וטוויטר.

 

מי הם האנשים אשר משתמשים ברשת הפינטרסט?

למעשה כל אחד יכול לפתוח חשבון ברשת הפינטרסט ולעלות אליו תמונות וכך לתת לעוקבים שלו השראה בחיי היום יום. על פי סקירה של רשת פינטרסט הנושאים החמים ביותר בהם עוסקים פרופילים בפינטרסט הם אומנות, יצירה, אופנה ומזון והם בעיקר של יוצרים ובלוגרים העוסקים בנושאים הללו.

 

פלטפורמות עסקיות בפינטרסט

עם ההצלחה של רשת פינטרסט גם החברות המסחריות החלו לזרום לפינטרסט ופתחו בה עמודים עסקיים אשר מטרתם הייתה לנצל את הטראפיק הגבוה של הרשת למכירות. מחקרים הראו שלקוחות שהגיעו לחנות אינטרנטית של חברה מסוימת של רשת פינטרסט רכשו במעל לפי שניים מאשר אם היו מגיעים דרך פרסומות או עמודים עסקיים ברשתות חברתיות אחרות, ככל הנראה עקב אותה השראה שרשת פינטרסט משרה על משתמשיה בעזרת התמונות והסרטונים ומניעים את הלקוחות לרכישה בסכומים גבוהים יותר.