בניית אפליקציות

4 שנים ago עורך ראשי 0

חושבים לבנות אפליקציה ורוצים לדעת מהם ההדגשים שחשוב לתת עליהם את הדעת? אמנם, אין שני מפתחי אפליקציות שיבנו את האפליקציה באותה צורה, אבל יש כמה שלבים קריטיים לכל תהליך שכרוך ביצירת אפליקציה.

  • לאשר את קהל היעד, את הבעיה ואת היעדים

בצעד ראשון זה יהיה עליכם להתחיל עוד לפני שתעסיקו איש מקצוע שיפתח עבורכם את האפליקציה. המשמעות היא שיהיה עליכם לחקור ולתת מענה על השאלות הבאות:

  • מהי הבעיה שהאפליקציה מנסה לפתור?
  • מיהם אלה שנתקלים בבעיה זו?
  • כיצד הם חווים את הבעיה?

שאלות אלה יבטיחו שתתחילו במסע הפיתוח עם הצהרת בעיות ברורה ועם הבנה מדויקת של קהל המשתמשים.

  • לנסח את הפתרון שמציעה האפליקציה

השלב הבא הוא לנסח את פתרון האפליקציה שלכם. זה כרוך בזיהוי הזדמנויות לפתרון הבעיה שהגדרתם. ניתן לעשות זאת על ידי מציאת גישות אחרות לפתרון הבעיה. זה יכול להיות כרוך במחקר של מוצרים קיימים בענף הרלוונטי, ובו בזמן בבדיקת מוצרים בענפים אחרים שלא קשורים.

תרגיל זה אמור להתמקד בליבת הבעיה שהמוצר שלכם מנסה לפתור.

  • לתכנן את חוויית האפליקציה

עיצוב חוויית המשתמש כוללת שני חלקים:

  • עיצוב חוויית המשתמש (UX – User Experience) – מתייחס להעברת חווית משתמש מוצלחת, פירושה הפיכת האפליקציה לרלוונטית, לקלה לשימוש ולאינטואיטיבית.
  • העיצוב הטכני – אמור להתייחס להבנת הבעיה, להבנת המשתמש ולהכנת ה-Wireframe (השלד) המתאים לכך. ה- Wireframeכולל שרטוט דרכי הניווט והתפקוד הוויזואליים, והדרך שבה קהל היעד ישתמש באפליקציה.
  • ליצור את המיתוג ואת העיצובים החזותיים של האפליקציה

השלב הבא הוא יצירת העיצוב החזותי. המעצב ישקול כיצד ייראו האלמנטים באפליקציה על המסך וכיצד הם יתפקדו. עבור פיתוח אפליקציות לנייד, המפתח ייקח בחשבון את דפוסי העיצוב הספציפיים לאייפון ולאנדרואיד. על ידי הקפדה על יישום חזותי מושך, ניתן יהיה לשפר את חוויית המשתמש שמציעה האפליקציה.

העיצובים הוויזואליים ימנפו את מיתוג האפליקציה, כאשר מיתוג זה אמור לכלול:

  • לוגו
  • סמל המותג
  • לוח הצבעים
  • טיפוגרפיה
  • איקונוגרפיה
  • תמונות
  • גרפיקה

אם עדיין אין לכם מותג (למשל, אם אתם סטארט אפ), זה אולי הזמן המתאים לעבוד עם מעצב כדי ליצור לעצמכם מותג עם זהות חזותית וייחודית.

  • לבנות את האפליקציה

מפתח האפליקציה אמור להשתמש בתכנון החזותי ובמפרט הטכני כדי לקודד את האפליקציה. כל מפתח עובד עם מגוון טכנולוגיות. חשוב להפקיד את העבודה בידי מפתח שיכול להבטיח לכם אפליקציה שתתאים גם לאייפון וגם לאנדרואיד.

מפתח אפליקציה המתבסס על תהליך פיתוח איטרטיבי (iterative, ובעברית לוּלְאָתִי ), ייתן לכם הזדמנות לשחק עם האיטרציה המוקדמת של האפליקציה. לאחר מכן, במהלך הפיתוח שיימשך בין חודש לחצי שנה, ישוחררו מספר אפליקציות, ויבוצעו פעולות כמו אבטחת איכות ובדיקת משתמשים.

לבסוף, תוכלו להפעיל ולבדוק בעצמכם כיצד המשתמשים חווים את האפליקציה שלכם, ולהמשיך ולחזור ולבדוק שוב ושוב את פעולת האפליקציה. עד שניתן יהיה לסכם שהאפליקציה פועלת באופן מושלם.

 

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – המדריך למטפס ההרים המתחיל