שירותי מחשוב לעסקים קטנים

7 שנים ago עורך ראשי 0

לכולנו יצא לשמוע על מקרים מצערים של חברות ותאגידים ש"נעקצו" בשל חורים באבטחת רשת המידע שלהם. מקרים עליהם אנו שומעים בתדירות, אלו אודות האקרים שמצליחים לפרוץ ולחשוף סודות מדינה של הבית הלבן. בעוד שזוהי דוגמא מפורסמת, הרי שקיימות דוגמאות רבות הרבה יותר, המופיעות באופן יומיומי, של פריצות המתבצעות במערכות מידע של עסקים קטנים ובינוניים, אמנם עליהם אנו לא שומעים, בשל "חוסר עניין לציבור", או סיבות דומות.

בעוד שבעבר, רק חברות גדולות ותאגידים חששו מפריצות של אבטחת רשת, אך בימינו, גם משתמשים בודדים, וחברות קטנות ובינוניות חשופים לפגיעה מסוג זה. לכן, יש צורך באנשי מחשוב מקצועיים או חברה המספקת פתרונות מחשוב לעסקים קטנים לצורך שמירה, הגנה וגיבוי המידע החשוב שיש בעסק.

כיצד יכולים עסקים קטנים ובינוניים לאבטח את המידע שלהם? מרבית בתי העסק אינם משקיעים בטכנולוגיית IT המיועדת לאבטחת המידע.

שלושה דברים כל בעל עסק  חייב לדעת בכדי לצמצם סיכויים להפיכה לקורבן אומלל נוסף של פריצת אבטחת מידע והם מפורטים להלן:

  1. עובדי החברה הם הנכס הגדול ביותר של החברה, אולם גם הסיכון הגדול ביותר שלה, שהרי קרוב ל-80% מפריצות האבטחה מתרחשות בארגון עצמו. מרבית הפעולות המסוכנות לארגון הן דווקא פעולות יומיומיות, תמימות לכאורה, כמו פתיחת קובץ לא מוכר שהגיע למייל, שעשוי להפיל את המערכת תוך דקות. או, לדוגמא, דיסק און קי אישי של אחד העובדים המוכנס למחשב ומשתיל וירוס קטלני במערכת. ישנה חשיבות רבה ליצירת קוד התנהגות בתוך הארגון, שימנע סכנות מעין אלו. שירותים אלו מופעלים על-ידי חברה של שירותי מחשוב לעסקים קטנים.
  2. לא קיימת שיטה הבטוחה ב-100% למניעת פריצות, מלבד ניתוק החיבור לאינטרנט (שמענו על מספר הוירוסים המתרוצצים ברחבי הרשת, נוסף על אלו החדשים המצטרפים לחגיגה הבלתי פוסקת, מדי יום ביומו). הדרך הבדוקה להגנה בפני אלו, היא שימוש בתוכנות אבטחה ייעודיות למייל, המבטיחות אחוזי הצלחה של למעלה מ-99%.
  3. על כן, ישנם חמישה צעדים בסיסיים שעל כל ארגון לבצע מההיבט של אבטחת מידע עסקי:
    1. שינוי סיסמאות מדי חודש.
    2. עדכון אנטי וירוסים ו"קיר אש" על בסיס קבוע.
    3. שימוש בתוכנות אנטי וירוס מובילות ואמינות.
    4. מסננים לדואר זבל.
    5. קבלת שירותים מחברת שירותי מחשוב לעסקים קטנים.

ניתן להסיק מכך שאף אחד אינו יכול לספק אבטחה מושלמת על המידע העסקי, אולם קיימת ההבנה של החשיבות בנקיטת צעדים שיקרבו את העסק למספרים האלו. גישה מקובלת היא לקבל שירותים במיקור חוץ מחברה המתמחה באבטחת מידע ומחשוב עסקי.