מצלמות נסתרות זעירות – עד כמה הן באמת זעירות?

6 שנים ago עורך ראשי 0

בסרטי ריגול או מתח, אנחנו יכולים לראות לא פעם את הגיבורים הראשיים משתמשים במצלמות נסתרות על מנת להשיג תיעוד ומידע שהגורם אחריו הם רודפים או בולשים, לא רוצה שהם יגלו. בדרך כלל, מדובר במצלמות כל כך קטנות שאפשר להחביא אותן במגוון רחב של מקומות, עד שאנחנו כצופים מאמינים שאין דבר כזה במציאות ומאחר וזה קולנוע, אז זה אפשרי, הרי בסרטים הכל אפשרי.

אך האמת היא שונה, מי שנכנס היום לחנות שעוסקת במוצרי ריגול או חקירות פרטיות ומי שנכנס למשרדים של חוקרים פרטיים וחברות שעוסקות בתחום, יכול למצוא קטלוגים עשירים במצלמות נסתרות זעירות, מצלמות שמאפשרות לנו לתעד רגעים שלמים מבלי שאיש יודע בכלל שאנחנו משתמשים במצלמה, למעשה מבלי שאיש יודע שהפריט הקטן הזה שאנחנו הנחנו על השולחן הוא בעצם מצלמה נסתרת.

לפני שנסביר עד כמה זעירות יכולות להיות המצלמות, חשוב לומר השימוש באותן מצלמות נסתרות זעירות איננו מיועד אך ורק לחוקרים פרטיים או לצורכי בילוש. לא מעט עיתונאים ותחקירנים משתמשים במצלמות שכאלה, אפילו אנשים פרטיים משתמשים במצלמות נסתרות זעירות על מנת לתעד פגישות או שיחות של אנשים אחרים. למשל, לא פעם נכנסים אנשים לראיון עבודה ומצלמים אותו או במקרה גרוע יותר, אנשים שרוצים לחשוף דברים שליליים על המעסיק שלהם או אפילו על בני ובנות הזוג שלהם, משתמשים במצלמות נסתרות זעירות לשם כך.

חשוב לציין בנוסף, שבכוחן של מצלמות אלו להציג איכות דומה לזו של מצלמה גלויה, קרי , הגודל לא משפיע בהכרח על איכות הצילום, וכן ניתן להשתמש במצלמות האלה גם באופן נייח וגם באופן נייד, על הבחירה שלנו.

אז עד כמה הן זעירות?

אחד הרגעים הקלאסיים בלא מעט סרטי מתח ישנים היה, כאשר הצופים גילו שהמצת או קופסת הסיגריות בה משתמש הגיבור, הן בעצם מצלמה נסתרת. ובכן זה לא רחוק מהמציאות. אנחנו יכולים למצוא מצלמות נסתרות זעירות אשר דומות למוצרים אלו ובמקרים רבים המציאות עולה על כל דמיון. חשוב לומר בנוסף, כי לא משנה עד כמה אתם מבינים ברזי-החומרה נוסח 2020 , גיבוי החומרים המצולמים חשוב עד מאוד לשם השלמת המטרה שלשמה נרכשה המצלמה.

אנחנו יכולים למצוא למשל, מצלמות נסתרות זעירות בדמות עטים, עפרונות, שעון, מחזיק מפתחות ועוד. המצלמה פשוט מולבשת בתוך המוצר, ואז איש לא יכול לחשוד שהוא מצולם באותו רגע.

כאן אנחנו צריכים להדגיש נקודה חשובה, אם אנחנו רוצים להשתמש בצורה נכונה במצלמה נסתרת זעירה, הרי שעלינו להקפיד שהיא תהיה בתוך אלמנט שנמצא בשימוש יומיומי, שימוש טבעי, כזה שאיש לא יחשוד למה אנחנו מחזיקים אותו. למשל, מחזיק מפתחות, כובע, עט ועוד. אם אנחנו נשים את המצלמה בתוך אלמנט שאין סיבה בעולם שנחזיק אותו, אז הצד השני יעלה שאלות. ייתכן מאוד שהוא לא יגלה שיש שם מצלמה נסתרת, אך הוא עלול לחשוד בכך.

זה נכון בין אם אנחנו משתמשים במצלמה נסתרת ניידת ובין אם היא נייחת.

 

מרחבי הרשת:
הרבלייף – חיים טבעיים יותר
מארק היוז – מייסד הרבלייף
הרבלייף תעניק חסות לספורטאים מצטיינים
הרבלייף מציגה: אבקת חלבון למגזר הדתי
הרבלייף – הסטוריה ותרומה לקהילה